Ülevaade haridustehnoloogia ajaloost

Mina isiklikult puutusin kokku haridustehnoloogiaga 2011. aastal. Töötasin Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuses kooli kodulehekülje administraatorina. Samal ajal minu sõbranna töötas haridustehnoloogina, täpsemalt – Vankeri programmi projektijuhina. Ühel hetkel sõbranna kutsus ta mind seminarile “Võrgustik võrgutab”.  Sellest algaski haridustehnoloogia avastamine minu jaoks.

P4280096 (1)

Võrgustik võrgutab “Külas hea, kodus veel parem” (28.04.2011.) Autor T.Amerhanova

Minu kõige suuremaks üllatuseks oli see, et haridustehnoloogia ajalugu on üpris vana. Sain teada, et  aastat 1959 peetakse arvutite õpiotstarbelise kasutamise algusaastaks. Varem mõtlesin haridustehnoloogiast kui pigem internetipõhist õppet. Nüüd sain aru, et kassetid, CD-d ja teised informatsiooni kandjad on samuti selle osa. Minu jaoks osutus huvitavaks see, et vaatamata sellele, et arvuteid hakati  õppimises kasutama juba rohkem kui 60 aastat tagasi, tõsteti ainult 1980ndate aastate algul küsimus õpitarkvara kvaliteedi kohta. 1980ndatel ilmusid ka esimesed standardiseeritud hindamisinstrumendid õpitarkvara jaoks. Veel hiljem hakati mõtlema sellele, et arvuti kasutamine õppeprotsessis võib mõjutada didaktika põhiprintsiipe. Olen veendunud, et sellele teemale tasuks pöörduda rohkem tähelepanu.

“”

Ülesanne

Viidatud allikad:

Luik, P. (2004). Õpitarkvara efektiivsed karakteristikud elektrooniliste õpikute ja drillprogrammide korral. Tartu: Tartu Ülikool. http://hdl.handle.net/10062/1067

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.